America's Next Top Model

Ok, nu så börjar snart säsong 13 av America's Next Top Model att sändas. Råkade snubbla in på programmets hemsida nu precis innan jag ska gå och lägga mig, och såg att Tyra Banks har tagit ännu ett steg mot att vara så politiskt korrekt och älskvärd som det bara går, nu ska modellerna vara 170cm, eller KORTARE. What's up with that shit? Och man undrar varför ingen från ANTM haft några större framgångar inom modebranschen?

Tyra kanske borde lägga ner mer tid på att hitta tjejer som faktiskt kanske kan lyckas i modebranschen istället för att ta med lite halvdana tjejer bara för att något med dem gör att alla tycker synd om dem, typ halvblind/brännskadad/överviktig/pygmé/rullstolsbunden.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tror att en kläddesigner kanske inte vill ha sin halvtransperenta partyklänning på catwalken uppvisad utav en tjej på 100kg (tyget faller ju sååå fint då) med brännskador som syns genom tyget och som dessutom ramlar av från podiet eftersom hon knappt ser någonting.

Ok, jag är gnällig känner jag, men jag har följt ANTM sen första säsongen visades och jag blir lite less på hur lite lovande modeller det är med i serien nuförtiden.

Okej då, Anya Rozova(Kop) från säsong 10, där hon kom 2:a får väl godkänt modellmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0